الأربعاء، 31 يوليو 2013

رأي للدكتور عمرو حلمي

د/ عمر حلمى العضو السابق بجبهه الأنقاذ
متحدثا عن معتصمى رابعه العدويه

اربعون عاما اعيش فى مصر ولم اقابل اشرف واكتر ناس محترمه شفتها فى حياتى مثل من رأيتهم فى رابعه العدوية واللى راح رابعه يعرف انا اقصد ايه ومعنى كلامى
الناس دى مش طبيعية دول ناس عايشين مع ربنا
انا كنت قاعد مع 4 صحابى كنت عازمهم على الفطار عشان يشوفو الميدان على حقيقته عشان هما ناس محترمه قالو ينزلو يشوفو بنفسهم تخيلو بعد الفطار قاعدين عالارض وسط الشارع راح جاى راجل كبير جايب 5 كوبايات شاى وحطهم قدامنا
قالولى انت مشهور هنا ولا ايه قلتلهم والله ولا اعرفه ولا احد يعرفنى هنا
بعدها بنص ساعة جاء رجل معه عصير وصب لنا 5 كوايات قلتله انت تعرفنى يا حاج قالى واعرفك ليه انت مش جاى هنا لله قلتله اه قالى احنا خدامين ربنا
تخيل فى ناس بالطريقة دى
تخيل ان مفيش حد بينام جعان هناك ولا عايل هم ظروف الحياه وتلاقى واحد ماشى كاتب انا كهربائى وغيره ميكانيكى وغيره نجار
اخدت كهربائى السيارات صلحلى عربيتى جاى احاسبه قالى ربنا حاسبنى خلاص من اول ما مشيت معاك .................. عرفت يعنى ايه مجتمع اسلامى
هو دا المجتمع الاسلامى اللى الاسلاميين عايزين يطبقوه فى مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق