من كوارث الجماعات السلفية و التي عانيت منها و منهم من سنة 1974
ألآذان..................
آلأذان بتاعهم زعيق و صراخ و أصوات غاية في السوء,,,,, تسألهم ليه كده,,, طب إسمعوا آذان الشيخ رفعت و الشيخ عبدالباسط و الشيخ.....إلخ
يقولوا لك:: ده آذان خطأ,,,ده فيه نغمات ,,,,,,,,,, طب يا شباب ما القرآن فيه نغمات و بعدين المشايخ الكبار بتوعنا أعظم قراء في العالم و أجمل أصوات و أظبط قرأة,,,,,,,,,,,,, طب ده لما غار الصحابة من سيدنا بلال و كانوا عايزين يؤذنوا,سألوا النبي صلي الله عليه و سلم:: لما بلال يارسول الله,,,,, فقال لهم صلي الله عليه و سلم::: إن بلال أنداكم صوتاً...................
يا سبحان الله,يعني الموهبة المطلوبة للآذان مش الفقه و العلم وووو,,,لكن الصوت الحلو,,الندي.
جابوا منين بقي البلاوي المنفرة بتاعتهم دي مش عارف,,بس بأحس إنهم متسلطين علي الأمة و بيتعمدوا التشويه و الله أعلم.
رضا هلال
ألآذان..................
آلأذان بتاعهم زعيق و صراخ و أصوات غاية في السوء,,,,, تسألهم ليه كده,,, طب إسمعوا آذان الشيخ رفعت و الشيخ عبدالباسط و الشيخ.....إلخ
يقولوا لك:: ده آذان خطأ,,,ده فيه نغمات ,,,,,,,,,, طب يا شباب ما القرآن فيه نغمات و بعدين المشايخ الكبار بتوعنا أعظم قراء في العالم و أجمل أصوات و أظبط قرأة,,,,,,,,,,,,, طب ده لما غار الصحابة من سيدنا بلال و كانوا عايزين يؤذنوا,سألوا النبي صلي الله عليه و سلم:: لما بلال يارسول الله,,,,, فقال لهم صلي الله عليه و سلم::: إن بلال أنداكم صوتاً...................
يا سبحان الله,يعني الموهبة المطلوبة للآذان مش الفقه و العلم وووو,,,لكن الصوت الحلو,,الندي.
جابوا منين بقي البلاوي المنفرة بتاعتهم دي مش عارف,,بس بأحس إنهم متسلطين علي الأمة و بيتعمدوا التشويه و الله أعلم.
رضا هلال
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق