السبت، 24 مايو 2014

السيسي و مؤيديه و اراءه الدينية

Khaled Mohammed
عبدالفتاح السيسى يواصل سقطاته ويشجع على الإلحاد والكفر ويقدم أدلة ذلك....فيديو

إستمرارا لسقطاته الأشبه بالكوارث وفى أحد لقاءاته مع مؤيديه وأنصاره تحدث عبدالفتاح السيسى عن القرآن الكريم وقال أن القرآن خاطب الإنسان بألفاظ (تدبر - تأمل - فتش) فإذا بأنصار
ه يصفقون له فيستمر وتزدا نبرة الهرتلة لديه عندما يقول بأن الإنسان غير مجبر على الإيمان بالله ولكن لما يقف قدام ربنا يوم القيامة يبقى يقوله انا ما أمنتش ليه ويقول ليه أنا ما امنتش علشان خاطر 1 - 2 - 3 - 4 - 5 أى يقول له مبرراته وأن الإنسان من حقه ذلك وأن اللى سوف يستمع له ثم يقدم له البراهين وأن كل إنسان له ميزان عدل لوحده سوف يُحاسب من خلاله
سؤال محيرني جدا !!
هم شباب حزب النور اللي بينزلوا يهتفوا في الشوارع للسيسي و يعلقوا صوره مش عارفين ان السيسي مدعوم من ((الكنيسة)) لأسباب طائفية؟
مش عارفين إن السيسي مدعوم من ((رجال الأعمال الفاسدين)) بتوع مبارك؟
مش عارفين إن السيسي مدعوم من ((إسرائيل)) و بكل بجاحة بيطلع مسؤلين إسرائيليين كبار يعلنوا دعمهم للسيسي؟
مش عارفين إن السيسي مدعوم من ((أهل الفجور و الفاحشة)) في مصر
مش عارفين إن في ((ناس اتقتلت ظلم)) من شرطة و جيش السيسي من غير ما يكون في ايدهم حتى حجر يدافعوا بيه عن نفسهم و الفيديوهات موجودة للي عايز يشوفها؟
سيبكم من برهامي و مخيون و الأشكال دي لأنهم اتربوا في أحضان أمن الدولة و معروف خبثهم و مكرهم .. اللي انا مش فاهمه ازاي شباب حزب النور يكونوا بالحقارة و الدنائة دي مع انهم شباب و المفروض انهم لسه لم يتلوثوا بقذارة شيوخهم.
هل الناس دي صح و أنا اللي غلط !! و هل أنا بحلم و مش واخد بالي إن كل فاسد و فاجر و حقير جوا مصر و برا مصر بيأيد السيسي !!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق