الخميس، 29 مارس 2018

فرنسي إخواني


موقف لرجل سياحة فرنسية
طب الناس اللي خايفة علي صورة مصر بالخارج ... النهاردة وانا قاعد في الشغل لقيت زميلي من جنسية أوروبية جيه قعد جنبي وشغلي علي موبيله فيديوهات الرقص اللي قدام اللجان والفيديوهات ديه كانت علي صفحة سياسية اوروبية معروفة واللي منزلها صحفي اجنبي معروف برضة ... ودار الحوار الآتي :
- هو : بص كده مصر بيحصل فيها ايه (بيضحك)
- انا : اه شوفت (بكشم عشان ميكملش)
- هو : اسف لو دايقتك بس انا اول مرة في حياتي اشوف انتخابات الناس بترقص فيها كده ... هما بيرقصوا ليه ؟
- انا : فرحانين ... بيعبروا عن فرحتهم.
- هو : ليه هو مش كده كده الإنتخابات محسومة والجنرال السيسي مش قدامه حد او تقريبا قدامه حد تبعه ؟
- انا : اه تقريبا ... اصلي مش متابع اوي والله (هقول ايه)

وهنا تأتي اخر جملة منه وهو قايم من جنبي ... جمله بترن في ودني كل شوية :

C'est bien que ta quitter cette merde !!!
كويس انت خرجت من الخرة ده !!!

ايوا العالم كله شايفنا خره ... ايوا يا بهايم اللي بتعملوه خلانا اضحكوت العالم ... الناس هنا مش بتتفرج علي عمرو اديب واحمد موسي ... الصحافة والإعلام الغربي كله فطسان من الضحك علي المسخرة اللي بتحصل في مصر.

حرام والله ... انا عارف ان الجهل ضارب للجذور بس خلوا في شوية منطق ... اللي بيحصل ده عيب اوي اوي صدقوني ... انزلوا اتنيلوا انتخبوا السفاح بس ايه لازمة الرقص والهيصة في استفتاء علي شخص واحد !!!

#خسارة_يا_مصر
منقوووووووول
Shared publicly

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق