الثلاثاء، 26 مايو 2015

تعليق الشباب علي موضوع الشطاف لامؤخذة

تم اعتقال الأسرة بالكامل .. الأب و الام وأربعة أبناء ..
وفي غرفة كبيرة ﻻ يوجد بييها اي شئ وبها إضاءة بسيطه جداً يوجد الأب للتحقيق يجلس علي كرسي خشب وامامه ترابيزة .. يشعر بحركه من حوله .
لكن ﻻ يستطيع تحديد مكانه يسمع صوت وﻻعة سجائر . الدخان يملئ الغرفه . جو من الرعب واللعب علي الأعصاب ..

إزيك يا فوزي .
الله يسلمك يا سعات الباشا ..
هتقول الحقيقة وﻻ هتتعبنا معاك ؟؟؟
الحقيقة ياباشا الحقيقة ياباشا .. والله الحقيقة ..

الشطافه دي بتاع مين ؟؟
مش بتاعتي والله مابتعتي .
الباشا ضرب بايده علي التربيزة امام فوزي وقال ..
يا فوزى الإنكار مش هيفيدك ملوش ﻻزمه .. انت ممسوك جوة الحمام يا فوزى أعترف وإلا ورحمة أمي هوديك ورا الخزان .؟؟؟

ياباشا وعزت جلال الله انا ما عندي شطافه وشايلها من ساعة صدور القرار . وعمري ما غسلت بميه .وبعدين معاليك تقدر تحط ايدك في جيب البنطلون هتلاقي طوبه . البيت كله كده كل واحد معاه طوبته
يا باشا ميل شم .. دي قربت تجيب بترول من كتر النفايات اللي فيها ..
والميه اللي على البوكسر منيين ؟؟؟
انا يا باشا بعمل عملية ريسايكل .. تدوير يعني ..
اخد من قدام اظبط ورا . ومش كل يوم دى بتحصل كل اربع تيام ..
اومال مين اللى حط الشطافه عندك ؟؟
الدكتور عبدالرحمن جارنا دا راجل اخوان وانا شاكك فيه لان ريحته حلوة على طول وكلمنى كذا مره اركب شطافه .

عموماً إحنا في انتظار صدور تقرير الطب الشرعي .
عشان نعرف المية اللي كانت على البوكسر منيين ؟
التقرير يا فندم ..
امممممم .... اممممممم. تمام التقرير بيثبت صحة كلامك المياه اللي علي البوكسر نجسه ..انت مواطن نظيف يا فوزى .
يا باشا متقولش كده انا مواطن نجس . بن نجس عشان قاعد في البلد دي ...

‫#‏كل_واحد_يخلي_باله_من_طوبته‬ ‫#‏رحلتي_من_الثورة_الي_الالش‬ ‫#‏مرار_طافح‬ ‫#‏اللى_عايز_يشتم_يشتم_بس_في_سره‬

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق