الجمعة، 27 مايو 2016

مغامرات مواطن

مواطن مصري بسيط في منطقة الوايلى بالقاهرة مأجر قطعة ارض من مواطن مصري بس مش بسيط .. لأنه يعر معاون مباحث قسم الوايلى ..
المواطن المصري اللي مش بسيط راح للمواطن المصري البسيط اللي مأجر منه الأرض وقاله اخلي الأرض وامشي عشان الأرض تلزمنى.... قال لاء مش هاخلي الأرض إلا في المعاد المتفق عليه...راح المواطن المصري اللي مش بسيط جاب بلطجيه عشان يخرجه بالعافيه .... أهل الخير وقفه مع المواطن المصري البسيط ومعرفش يخرجه ...
وبما أنه مصري بس مش بسيط راح لنقيب الشرطه معاون مباحث الوايلي معرفته ... راح النقيب مجهز قوة من إسم الوايلي وقوه من اسم باب الشعرية ومجموعة من البلطجية بالسنج و المطاوي ودخلو علي المواطن المصري البسيط هو و أسرته في الأرض ونزلو ضرب عليهم واخرجوهم من الأرض وخدو صاحبنا المواطن المصري البسيط إلي قسم الوايلي وهاتك ياضرب لحد ما المواطن المصري البسيط اللي مالهوش معارف داخل الاسم مات من كتر الضرب ..
ايوه حضرتك عم حسين فتحي المواطن المصري البسيط المسن صاحب 65 سنه اللي مالوش في السياسه ولا في اي حاجه ظباط قسم الوايلي فضلو يضربو فيه لحد ما مات ..
القصه لم تنتهي عند هذا الحد لاء حضرتك دا معاون مباحث الوايلي قبض علي أخو القتيل وزوجته وحبسهم في القسم عشان يتنازلو عن الواقعه ..
الغريب ان المحامى بتاع عم حسين بيطالب النائب العام بعرض جثة المجنى عليه علي الطب الشرعي لمعرفة سبب الوفاة واتخاذ كل الإجراءات اللازمة مع الضابط المتسبب في الواقعه ..
المحامي اللي بيضرب في جميع محاكم مصر بالجزمه من أحقر آمين شرطه بيستهبل وعامل عبيط .وفاكر نفسه في دوله ....
‫#‏انا_مواطن_مصري_وليه_حقوق‬

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق