الخميس، 18 فبراير 2016

بجد الموضوع ده ياجماعة؟؟؟؟؟؟

محمد عمرو هى دى قصتى باختصار
انا اخر حاجه كنت ضابط فى قوات امن المنيا اطلب منى شهاده امام المحكمه ان اشهد بما رايت...اى حد مكانى هايروح يقول الحق ولا يقول الزور ...طيب ال انت رايح تشهد فى قضيته ده يهودى كافر هاتقسم وتقول الحق ولا الزور ...انا روحت قولت الذى حدث امام عينى رغم كل التهديدات بان من تشهد معهم اخوان ورغم كل الوعيد والتحذيرات و...و...و.....بان اشهد بما كتب من تحريات باطله الا اننى شهدت بما يرضى الله ولا يوجد بينى وبين من اشهد معهم اى صله .
ففقدت وظيفتى من اجل كلمة حق والله ولم اندم للحظه رغم كل الظروف ...ولكن عندما يقوم البعض من اهلى ومن ابناء بلدى بنشر منشورات بان الاخوان لعبت فى دماغى هاقولك لا انت حد لعبلك فى.... مشيها فى دماغك .. هناك اصدقائى واحبابى من الحزب الوطنى و الاخوان والسلف والكرامه ومن اصدقائى من يتعاطى المخدرات رغم انى لا ادخن وبدعيلهم بالهدايه لايوجد احد معصوم انا مافيش بينى وبين حد خلاف كل الناس حبيبى والله وكل واحد حر فى وجهة نظره القصة طويله وده اختصارها وانا على اتم استعداد اناقش اى حد فى اى مكان حتى لو وزير الداخليه نفسه وعلى فكره قرار فصلى مش مكتوب فيه انى اخوان القرار مكتوب لاسقاطه على امام مسجد اثناء خطبة الجمعه وده باطل ماحصلش ..اى حد لو عايز يتناقش معايا فى اى مكان انا على اتم استعداد فانا لا اباع ولا اشترى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق