الجمعة، 19 أبريل 2013

تعليق علي شير وجيد حنا



  • Reda Helal طب ليه الحرب ألأهلية ماقامتش أول 18 يوم؟؟,,, وليه بتحب أمريكا تحط الجيش في السلطة في كل البلاد التابعة لها؟؟؟؟؟؟ و هل علشان كده بتدي الجيش كل سنة مليار و تلتميت مليون؟؟؟؟؟ طب هو مين شوه صورة الجيش,مش أفعال الجيش في الميادين؟؟,,كنا بنسلمهم البلطجية نلاقيهم تاني يوم واقفين جنبهم!!!!!!!!! و أزاي الجيش نزيه و القضاء نزيه و شفيق نزيه و البلد إتسرقت و أتبهدلت بالشكل ده تلاتين سنة.إزاي إنتشر خراب الذمم و الفساد في كل شبر في مصر حتي وصل إلي رجال الدين مسلمين و مسيحين.كيف أنتشرت الفتن و ألأنشقاقات و ضرب الكنائس و ألأديرة و أعتقال البسطاء و السماح بقنوات للمتطرفين و العملاء في عهده ليدعوا إلي الفتن و الفتاوي المخالفة للدين نفسه.كيف خرجت الجامعة المصرية في عهد كل هؤلاء النزهاء من تصنيف أو 500 جامعة علي مستوي العالم.كيف ضاع النيل و الغاز وووو.كله نزيه بس الشعب وحش؟؟؟؟,,,,حد يصدق الكلام ده.دي مؤسسات مصرية مكونة من عائلات مصرية,,الشعب ينتشر بين أبناءه الفساد,,إذاً الفساد ينتشر في هذه المؤسسات بالتبعية و بنفس النسب وربما تزيد النسبة بتأثير السلطة
    Waguid Hanna shared ‎الصفحة الرسمية لائتلاف 19 مارس الأغلبية الصامتة‎'s photo.
    فى الوقت اللى بيتم فيه تشويه الجيش داخليا و بتتبعت وثائق مزيفة لجهات اجنبية لتشويه الجيش المصرى ... الكونجرس الأمريكى يؤكد على ما فعله الجيش المصرى من إنقاذ مصر و تجنيبها ويلات الحرب الأهلية .... (مصير سوريا)
"""""""""""""
قال وزير الخارجية الأمريكي جون كيري، إن الجيش في مصر لعب دورا مهما فى تحقيق الاستقرار في مصر ولولا الجيش كان يمكن أن تكون هناك حرب أهلية وسفك للدماء في مصر.
وأضاف في شهادته أمام جلسة استماع لمجلس الشيوخ الأمريكي اليوم حول ميزانية وزارته لعام 2014 وحول سؤال عن جدوى المساعدات الأمريكية للجيش المصري, أن "الجيش المصري لم يحافظ فقط على السلام وإنما فعل ما قال إنه سيفعله.. بمعنى أنه أوجد القدرة على إجراء انتخابات وأجرى الانتخابات وتخلى عن السلطة وسلمها للفائزين في الانتخابات".
http://www.egynews.net/wps/portal/news?params=225575
    فى الوقت اللى بيتم فيه تشويه الجيش داخليا و بتتبعت وثائق مزيفة لجهات اجنبية لتشويه الجيش المصرى ... الكونجرس الأمريكى يؤكد على ما فعله الجيش المصرى من إنقاذ مصر...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق